Godmorgon världen!

Lucas väckte mig idag med en puss 15 min innan klockan skulle ha ringt. Vi brukar vanligtvis stiga upp 08.00 för att hinna äta frukost och klä på oss innan dagislämning kl. 09.00.
Idag hade Julia BVC tid kl 09 så vi fick stiga upp lite tidigare än vanligt, en hela 45 min, haha!

Lucas springer direkt och sätter på Barnkanalen på TV medan jag byter blöja och klär på Julia. Sedan är det hans tur att klä på sig innan det blir frukost framför TV.en. Lucas är duktig på morgonen och det är aldrig bråk eller tjafs om att han inte vill (vilket det var innan Julia kom till världen).
Nu går allt supersmidigt och det är så skönt att slippa stå och bråka med honom. Värre är det när man hämtar honom. Då kan det ta hela 30 min att ta sig hem från dagis som bara ligger några hundra meter bort.

Jag hoppas min stora plutt får en bra dag med sina vänner, för detta är sista dagen på dagis på ett tag. Imorgon är han som vanligt ledig och nästa vecka ska jag, Lucas och Julia åka tåg till Småland för att hälsa på mamma och pappa! Det längtar vi alla efter, men mest jag!




 Glada Julia !


 Lucas tittar på Barnkanalen

 En Godmorgonpuss till lillasyster

Fil med kanel och socker till frukost, mumms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar