Julia mår bättre

Jag äter numera mat som inte innehåller mjölkprotein. Alltså ingen mjölk, ost, smör, vasslepulver, oboy m.m.
Det kan kännas svårt att hitta mat som inte innehåller mjölkproetin. Jag har dock lärt mig ganska fort då jag som bekant över fick äta mjölk/äggfritt då jag ammade Lucas. 
Nu har jag ätit mjölkfritt i över en vecka och de värsta utslagen på Julia har försvunnit. Det märks att hon mår bättre då hon inte alls är lika kinkig längre. Magen har också börjat bete sig normalt.
Dock tror jag att hon även är allergisk mot ägg. För idag åt jag en äggmacka på IKEA och nu efter någon timme har Julia små röda prickar på kinden och hals (precis som Lucas fick).
Imorgon ska jag på 2 månaders kontroll på BVC och har även fått en läkartid. Jag ska då ta upp detta med honom och se om det går att ordna ett pricktest så att vi kan få mjölkersättning som hon kan äta. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar