Läkarbesök...

... Som inte gav oss ett skit !. Barnläkaren som vi hade bokat tid till var sjuk och vi hade därför fått en distriktsläkare istället. 
När jag då tog upp allt detta med Julias allergi och att jag är hundra procent säker på att hon är allergisk och att vi vill ha remiss för pricktest kunde han inte hjälpa mig. Eftersom han inte var barnläkare ville han inte dra sådana slutsatser utan ville att en barnläkare skulle kolla på det och bad mig boka en ny tid. 
   Efter lite klagomål erbjöd han sig att prata med ytterligare en distriktsläkare för att höra vad han / hon tyckte. De kom båda överens om att jag får en ny tid på Vårdcentralen om 2 veckor till barnläkare som då kan göra pricktest på plats. 
För övrigt tyckte läkaren att Julia var i fint skick. Hon är lite torr i huden men det är pga allergin. Får smörja henne lite oftare. Nu håller vi tummarna på att barnläkaren är på plats nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar