Återbesök på Oxbackskliniken

Idag var det dags att ännu en gång besöka barnmorskan Lena på Oxbackskliniken. Tanken var att åka buss dit, det är faktiskt väldigt smidigt att åka plus att det är gratis när du har barnvagn med dig. Men idag var 787 redan full med barnvagnar så vi fick inte plats! Jag fick ta en promenad istället då nästa buss inte gick förrän en 30 min efter.
Det blev en fin, lite små stressig promenad men vi hann. Lena ville gärna gosa med Julia och tyckte hon var lik pappa Ante.
Jag fick kolla blodtryck, ställa mig på vågen och blev undersökt.
Allt såg bra ut och jag har gått ner de 4 kilorna jag gick upp under graviditeten (Hurra Hurra) !
 Vi fick igenom förlossningen och Lena var impad över hur cool jag är över att jag har haft två väldigt jobbiga förlossningar. Känns skönt att hon tycker jag är tapper och att jag ändå kan se postivit på mina förlossningar trots att de var ett helvete. Jag tänkte ge er en liten förlossningsberättelse vid ett annat tillfälle.
Nu är det dags att fundera om jag vill fortsätta med P-piller eller om jag vill byta. Jag har funderingar på att byta till Kopparsprial. Tycker alla preventivmedel har sina för och nackdelar.
Jag ska läsa igenom broschyren jag fick med mig så får vi se om det klarnar.


 Södertälje kanal


 Syren, de doftar så underbart gott !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar